středa 7. října 2015

Druhý londýnský report: Čaroden

Když jsem byla v Londýně před dvěma lety, veřejnosti se zrovna nově otevřely harrypotterovské filmové ateliéry. V dětském až pubertálním věku mé nejmilejší knihy a filmy… Další bod už tak poněkud napěchovaného programu naší šestidenní dovolené spatřil světlo světa. Můj přítel Michael (alias Míša), který fantasy žánrem nebyl nikdy příliš zasažen, netvářil se tehdy zrovna nadšeně. K jeho velkému štěstí a k mé velké smůle byly lístky na prohlídku té horké potteří novinky beznadějně vyprodány několik týdnů dopředu. Po dvou letech jsem v Londýně zase. A tentokrát už jsem si Harryho filmový vesmír nenechala ujít.


Vzhledem k tomu, že tu jsem tentokrát s Bárou, která na Potterovi taky vyrostla, byl tím výsledný zážitek ještě umocněný. Nad cenou za lístky jsme se sice nejdřív lehce orosily, po prohlídce jsme se ale shodly na tom, že to byly dobře investované peníze. Na tenhle den budeme s nostalgicky patetickými výrazy vzpomínat ještě hodně, hodně dlouho. To proto, že jsme navštívily místo, kde se fantazie a realita prolínají. (Že bych začala psát reklamní slogany?)


Seděly jsme u stolu ve Velké síni. Na vlastní zraky viděly červeno-modro-žluto-zelené přesýpací bodovací hodiny. Navštívily jsme nástupiště, díky kterému se děti chtějí učit zlomky. Co ještě? Tak třeba (jen tak namátkou): hostinec u Děravého kotle, ložnice ve věži (včetně Ronových fuseklí), kompletní Příčná ulice se všemi čarodějnými obchody propracovanými do nejmenšího detailu, Dursleyovic typicky britská předměstská řadovka, přístěnek pod chody (vždycky jsem se divila, že Vernona a Petunii někdo nenabonzoval sociálce), Záchranný autobus, hipogryf Klofan, Luniny ředkvičkové náušnice… No nebudeme to zbytečně protahovat. Bylo tam doslova a bez nadsázky všechno. Od silikonových uší skřetích bankéřů až po obří detailní model celého Bradavického hradu.


S Bárou jsme u každé „atrakce“ nešetřily hlasitými projevy úžasu a opakovaně jsme blahořečily vynálezci Selfie fotografií. „No to mě po***,“ pronesla jsem hlasitě, když jsme se dostaly až do místnosti, kterou celou od podlahy po strop naplňoval výše zmíněný mega model Bradavic. „Výstižně řečeno,“ ozvalo se vedle mě. „Pardon,“ zazubila jsem se rozpačitě. „Spoléhala jsem se na to, že tu českým vulgarismům nebude nikdo rozumět.“ Ihned jsem dotyčnému pánovi vrazila foťák a instruovala ho, jak mě má u hradu vyfotit (aby byla vidět celá velká věž a taky ten orloj a most…).

Malý kelímek Máslového ležáku stál 2 libry a 30 pencí (jak to, že se neplatilo galeonama?). S Bárou jsme si koupily jeden kelímek dohromady v obavě, že bude onen slavný mok z hospody U Tří košťat nepoživatelnou břečkou. Máslový a ještě k tomu ležák… už sama kombinace těch dvou slov zní při nejmenším lehce podezřele. Po ochutnání jsme došly k závěru, že: 1) sice v tom bublavém máslově sladkém nápoji s krémovou pěnou a silně zavádějícím názvem není ani kapka alkoholu 2) ale vlastně to ani tak moc nevadí, protože nám i tak (překvapivě) dost chutná.



Potteří ateliéry nás vyplivly až po pěti hodinách. Odjížděly jsme s dětinsky rozzářenými výrazy ve tvářích a s čokoládovými žábami v taškách.
















V příštím díle Londýnských reportů: Pravděpodobně něco málo zážitků a dojmů z mé nové práce v archi-ateliéru a možná ještě něco k tomu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře vítány