středa 9. prosince 2015

Šestý londýnský report: Podivuhodný kopec a další příběhy

Dva měsíce v Londýně utekly znepokojivě bleskovou rychlostí. Znepokojivě z toho důvodu, že i přes stále trvající pocit začátečního rozkoukávání, jsem už v polovině celé stáže. Na jednu stranu je to škoda, na stranu druhou se už docela těším domů. Londýn je frajer mezi městy, moje milá zlatá Stověžatá mi ale už dost silně chybí. Pod vlivem temného mediálního mračna nedávných událostí je mi navíc několikrát do týdne kladeno na srdce, ať „na sebe hlavně dávám pozor, nechodím na akce, kde je hodně lidí, metrem jezdím co nejméně, pokud možno mám být jen doma, ideálně někde v protiatomovém bunkru…“ Ale to jen tak na okraj.


S Bárou jsme se díky jejímu šéfovi dostaly na večírek jednoho interiérového studia, které na jihu Londýna nedávno otevřelo svůj nový showroom. Pár cenových relací pro zajímavost: Malý gaučový polštářek: 40 £ (1500 Kč), Dřevěné třínohé štokrle: 250 £ (9500 Kč) a tak dále. Ocitly jsme se v bzučícím roji designérů, architektů a fotografů, které víc než prezentace nové designové prodejny zajímalo víno a suši. Já a Bára jsme v tomto ohledu sice nebyly výjimkou, interiérovou prodejnu jsme si ale poctivě prohlédly, zhodnotily a odešly s dárkovými taškami. Největší zážitek večera: obří plyšák.






Objevily jsme kopec zvaný Hampstead Heath. Na košatém dubu tam seděl pán a hrál na píšťalku. Vyfotila jsem si ho. Zamával mi a hrál dál. Potkaly jsme psa se svérázným účesem (byl-li to vůbec pes). Na lavičce s exklusivním výhledem jsme si pak daly cider. Velice nenápadně, protože konzumace alkoholických nápojů na veřejnosti je pochopitelně přísně zakázána. Žádný bobík se ale z poza křoví naštěstí nevynořil a my tak unikly trestu (pravděpodobně uvěznění v Toweru, či dokonce dekapitaci).





Co se práce týče, počáteční spokojenost kupodivu stále neopadla. Šéf i kolega jsou oba velcí pohodáři, kdykoli ochotní mi cokoli vysvětlit a objasnit. Taky tu na vlastní oči vidím, že člověk, který vyjde s čerstvě upečeným titulem z naší fakulty, je a ještě dlouho bude jen v jakémsi larválním stádiu, z něhož se plnohodnotný architekt vyloupne až po letech praxe. S šéfem jsem spáchala rozhovor, který byl následně otištěn v časopise ASB. Mám z toho neskromnou radost. K přečtení zde.



Měla jsem rande. V Holandsku. Ve čtvrtek po práci jsem vskočila do letadla, večer už jsme se s Míšou veselili v jednom delftském jazzovém baru. Ty čtyři dny utekly rychle, protože jsme během nich prakticky kontinuálně slavili naše třetí výročí :) Zpáteční let z Amsterdamu do Londýna měl sice dvouhodinové zpoždění, kvůli kterému jsem následně poněkud akrobatickým způsobem, za doprovodu mnoha nadávek, taktak stihla poslední metro z Heathrow, špetka adrenalinu na závěr ale veskrze pozitivní zážitek z výletu jen umocnila ;)



Nejčerstvější události bodovitě:

· S Bárou jsme se odvážily navštívit London Irish Centre a vyzkoušely tam set dancing.



· Inspirovány návštěvou filmových ateliérů WarnerBros (report zde), rozhodly jsme se absolvovat potterovský maraton. Poslední z osmi čaro-filmů jsme zhlédly předevčírem a pochopitelně jsme závěr dost silně ořvaly („Cože, Fred taky?“ „Achjo.“ „Bylo to vůbec v knížce??? Já už si to nepamatuju.“ „Ale Neville je hustej…“).


· V Hyde Parku vyrostlo cosi olbřímího, barevně zářícího, hlasitého. Říká se tomu Winter Wonderland a je to jakýsi hybrid mezi vánočním trhem a lunaparkem. Je tam westernová vesnička a bavorská vesnička a ledové království a všechno se točí, cinká a bliká. Je to tak šílený a gigantický kýč, že už to kýč skoro ani není. Pojedly jsme extrémně mastný bratwurst s kyselým zelím a celý gurmánský zážitek ještě korunovaly jakousi přeslazenou pestrobarevnou kokosovo-čokoládovou záležitostí. Ať žije zdravá strava.



Momentálně nastává silný těšing na Zimní slunovrat a Vánoce. Téměř všechny dárky (kupodivu) obstarány. A za dva týdny tradá domů („…do Prahy, do Podolí, do lékárny…“)!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře vítány